Digillä kasvua Heinolassa – Lähtölaukaus tulevalle digimarkkinoinnin valmennukselle

Lahden ammattikorkeakoulun #digitie-hankkeen ja Design Venture ohjelman järjestämä Digillä kasvua -aamupalatilaisuus keräsi perjantaina 24.5. Heinolan Spottiin joukon digitaalisuudesta kiinnostuneita yrittäjiä. Aamupalan lomassa saatiin alustus aihepiiriin, kun kuulimme tuottajatalo Heilan toimitusjohtajan Minna Ikosen sekä Kuuki Marketing Labin Ulla Ristkari-Ryynäsen mietteitä digimarkkinoinnista.

Minna Ikonen esittelee Heila brändiä, joka näkyy vahvasti myös digissä. (Kuva: Tommi Mustaniemi)

Suunnitelmallisuus on avain yhtenevään brändiviestintään.

Minna Ikonen, Heila

Heilan toimitusjohtaja Minna Ikonen avasi tilaisuuden kertomalla omakohtaisia kokemuksiaan digimarkkinoinnista. Heila on heinolalainen tuottajatalo, joka kokoaa saman katon alle suomalaisten pientuottajien tarjoamia puhtaita ja maukkaita herkkuja aina kahvista panimotuotteisiin ja lihoihin. Suurin osa Heilan asiakaskunnasta saapuu moottoritietä pitkin, mikä vaatii suunnitelmallisuutta erityisesti markkinoinnissa. Ikosen mukaan kaikki yrityksen tekeminen perustuu markkinointisuunnitelmaan, sekä yritykselle määriteltyihin arvoihin. Näin yrityksen viestintä tavoittaa oikean kohderyhmän ja brändisanoma pysyy yhdenmukaisena.

Ulla Ristkari-Ryynänen kertoo, mitä yrittäjän olisi hyvä tietää itse digimarkkinoinnista (Kuva: Tommi Mustaniemi)

Yrittäjän kannattaa pohtia, mihin omat taidot ja aika riittävät, ja mitä olisi järkevää ulkoistaa.

Ulla Ristkari-Ryynänen, Kuuki Marketing Lab

Tilaisuuden asiantuntijapuhuja, Ulla Ristkari-Ryynäsellä on jo vuosien kokemus digimarkkinoinnin kehittämistyöstä lukuisille yrityksille. Puheessaan Ulla nosti esiin asioita, joita yrittäjän olisi hyvä tietää digitaalisesta markkinoinnista. Yrittäjä on itse paras asiantuntija omaan yritystoimintaansa liittyvissä asioissa, joten osa on järkevintä tehdä itse. Kannattaa silti miettiä, että mihin omat taidot ja aika riittävät, ja olisiko ehkä jotakin järkevintä ulkoistaa.

Heli Jokivuori Kukkakauppa Heliasta kertoo #digitie-valmennuksen hyödyistä yrittäjille (Kuva: Tommi Mustaniemi)

Ullan ja Minnan lisäksi meillä oli ilo saada paikalle myös Lahden #digitie-valmennukseen osallistunut Kukkakauppa Heliän yrittäjä Heli Jokivuori, Heli kertoi yleisölle omia kokemuksiaan #digitie-valmennuksesta sekä esitteli valmennuksen hyötyjä yrittäjän näkökulmasta. Heli kokee saaneensa valmennuksesta paljon irti, ja tämän vuoksi hän voi suositella kaikille yrittäjille valmennukseen osallistumista.

Digillä kasvua -tilaisuus sai mukanaolijoilta hyvän vastaanoton, ja moni kertoikin jo odottavansa innolla Heinolan tulevia tilaisuuksia. Syyskuun loppupuolella alkava #digitie-valmennus pidetään totuttuun tapaan aina perjantaiaamupäivisin, ja se koostuu kaikille avoimesta tietoiskusta sekä pienemmälle ryhmälle järjestettävästä valmennuksesta, jossa päivän teemaa opitaan tekemään myös ihan käytännössä. Jos olet kiinnostunut #digitie-valmennuksesta, lisätietoa löydät verkkosivultamme Heinolan valmennus -osiosta.